sobota, 28 stycznia 2012

TARTA BUDYNIOWA NA KWAŚNEJ ŚMIETANIE



Nie będę ukrywać.. zrobiłam za dużo podstawy do kajmakowego sernika i chciałam efektywnie wykorzystać ten pyszny kakaowy spód. Na moim ukochanym blogu "Moje Wypieki" znalazłam coś co było nieco odmienne od innych dzieł dnia dzisiejszego. Taki zimowo-owocowy akcent. Truskawki - tego mi było potrzeba do szczęścia!


SKŁADNIKI:
spód - składniki z tego przepisu
270g kwaśnej śmietany 18%
2 duże jajka
łyżka mąki
pół łyżeczki wanilii
100g cukru
szczypta soli
owoce sezonowe lub tak jak u mnie mrożone (najpierw rozmrozić i odsączyć)

Ciasto na spód zagnieść i podpiec przez 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Wyjąć, delikatnie ostudzić.
Resztę składników zmiksować razem w misce i wylać na podpieczony spód. Do środka powkładać owoce. Wstawić z powrotem do piekarnika i piec przez 20-25 minut. Krem ma być miękki ale nie płynny. W razie potrzeby, przytrzymać kilka minut dłużej. Wyjąć i wystudzić. Włożyć do lodówki na kilka godzin i posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz