wtorek, 24 stycznia 2012

PIECZONY ŁOSOŚ NA KOŁDERCE ZE SZPINAKU I GORGONZOLI


Dzisiaj moją kuchnię przepełnia woń ulubionych smaków mojej mamy. Jej miłość do szpinaku z gorgonzolą rozpoczęła się wiele lat temu i trwa nadal. Może dlatego, że prawdziwa miłość trwa wiecznie? :) Ja nieco później przekonałam się do tego zielonego warzywa. O ironio w wyniku połączenia dwóch dla mnie, wcześniej, niejadalnych rzeczy: szpinaku i sera pleśniowego.Teraz nie mogę się oprzeć wszystkim szpinakowym eksperymentom. Dodatkowo, połączenie go z łososiem jest absolutnie obłędne i nie wymaga wiele pracy. Szczerze polecam!


SKŁADNIKI:
2 filety z łososia po około 200g każdy
250g świeżego szpinaku
70g masła
200g kwaśnej śmietany 18%
sok z połówki cytryny
100g sera gorgonzola
oliwa
sól, pieprz

Szpinak umyć i pozostawić same listki, bez twardych łodyg. Wrzucić je na patelnią i zalać dno wodą. Gotować dopóki liście nie zwiędną. Następnie odcedzić i pokroić na mniejsze kawałki. Na patelni rozgrzać masło, a następnie dodać śmietanę i sok z cytryny. Zamieszać i poczekać kilka minut aż sos nieco zgęstnieje. Zdjąć z ognia i dodać posiekany szpinak oraz rozdrobniony ser. Zamieszać aż do rozpuszczenia się gorgonzoli.
Do piekarnika wstawić blachę do pieczenia i nagrzać do 220 stopni. Łososia umyć, oprószyć solą i pieprzem, natrzeć oliwą. Kłaść na rozgrzaną blachę skórką do dołu i piec przez 10 minut.
Podawać na gorąco na serowym szpinaku.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. A śmietana słodka, czy kwaśna? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodałam kwaśnej i taką polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z definicji śmietana jest ukwaszona, natomiast śmietanka jest nieukwaszona. W sklepach nigdzie na opakowaniu nie znajdziesz słowa "słodka śmietana".

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie tak podanego łososia chyba jeszcze nigdy nie miałam okazji próbować, więc na pewno ten przepis wykorzystam. Ja również chętnie stosuję przepis https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-w-tempurze/ który jak dla mnie jest bardzo smaczny.

    OdpowiedzUsuń