niedziela, 22 stycznia 2012

WANILIOWE CIASTO Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ


Dostałam zadanie do wykonania.. Upiec ciasto, które będzie smakowało dzieciom. Moje pierwsze skojarzenie: czekolada! Jednak chwilę później stwierdziłam, że już ostatnio było czekoladowo. Druga myśl: puchate, lekkie i słodkie ciasto, które angażuje tylko podstawowe składniki, jednocześnie nieziemsko smakując. Decyzja którą podjęłam była idealna! Zniknęła prawie cała duża blacha. Spróbujecie - nie pożałujecie! :) 


SKŁADNIKI:
1 szklanka maślanki
3 jajka
1 szklanka cukru
pół szklanki oleju
2,5 szklanki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka wanilii
100g białej czekolady, startej na dużych oczkach
5 brzoskwiń pokrojonych na plasterki
na kruszonkę: 10 łyżek mąki, 6 łyżek cukru, 120g miękkiego masła

Piekarnik nastawić na 180 stopni, grzanie góra-dół.
Do miseczki przesiać mąkę i dokładnie wymieszać ze startą czekoladą, proszkiem do pieczenia i wanilią.
W oddzielnej misce zmiksować cukier i jajka na puszystą masę. Następnie dolać maślankę, olej i zmiksować.  Do powstałej masy dodać mieszankę mączną i zmiksować. Blachę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Przelać ciasto do formy, wyrównać. Na wierzchu ułożyć plasterki brzoskwiń lub innych owoców.
Przygotować kruszonkę. Do miski przełożyć mąkę, cukier oraz masło, a następnie rozetrzeć składniki palcami, aż do ich połączenia. Rozdrabniać między palcami i posypywać ciasto. Wstawić do piekarnika na około 50 minut.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz