środa, 18 stycznia 2012

PUCHATE CIASTO Z NUTELLĄ I ORZECHAMI LASKOWYMI


Wydaje mi się, że już wspominałam o swojej miłości do Nutelli.. Dla wszystkich fanów czekoladowych tworów - nowe ciacho z wykorzystaniem mojego ulubionego kremu! Jest baardzo puszyste i lekkie, jak na swoją zawartość ;) Myślę, że zostaną tylko okruszki..

SKŁADNIKI:
120g miękkiego masła
150g Nutelli
5 jajek (osobno żółtka i białka)
190g drobnego cukru do wypieków
3/4 szklanki mąki pszennej
1 szklanka zmielonych orzechów laskowych
1 łyżka kakao
3 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki mleka
100g czekolady deserowej
30g masła
łyżka rumu (aby nadać połysku)

Piekarnik nagrzać do 170 stopni.
Masło utrzeć na jasną i puszystą masę. Stopniowo dodawać cukier. Kiedy składniki się dobrze połączą, stopniowo dodawać nutellę. Następnie dodawać kolejno po jednym żółtku, miksując dokładnie po dodaniu każdego z nich. Powstanie gładka i bardzo puszysta masa. Do miski przesiać mąkę, dodać orzechy, kakao, proszek do pieczenia i mleko. Zmiksować szybko, tylko do połączenia się składników.
Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie wymieszać łyżką z przygotowaną wcześniej masą.
Formę o wymiarach około 20x30 cm wysmarować masłem i wysypać bułką. Przełożyć masę, wyrównać i piec około 45 minut. Przed wyjęciem sprawdzić, czy patyczek jest suchy. Ostudzić.
W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę z masłem i łyżką rumu, wysmarować polewą ciasto i ewentualnie posypać orzechami.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz