środa, 25 stycznia 2012

SAŁATKA Z INDYKIEM, ANANASEM I CURRY



Dawno już nie robiłam żadnej sałatki. Byłam nieco zdesperowana w swoich myślach na jej temat, dlatego postanowiłam wykorzystać to, co zalegało w mojej kuchni. Powstała sycąca sałatka pełna słodyczy i wyraźnego posmaku curry. Gdyby nie mój malutki brat, dodałabym też trochę chili, co szczerze doradzam! Ja będę doprawiać sobie bezpośrednio na talerzu :)


SKŁADNIKI:
2 torebki ugotowanego ryżu
350g polędwicy z indyka
200g świeżego ananasa
garść rodzynek (użyłam rodzynek typu jumbo)
3 łyżki majonezu
łyżka jogurtu naturalnego
2 łyżeczki przyprawy curry
sól, pieprz

Indyka pokroić w małą kostkę. Rozgrzać 2-3 łyżki oliwy na patelni i podsmażyć mięso aż bardzo delikatnie się zrumieni, ale nadal pozostanie soczyste w środku. Zdjąć z patelni, ostudzić. Ananasa pokroić w drobną kostkę. Rodzynki zalać wrzątkiem i po minucie odsączyć. Wymieszać ryż, indyka, ananasa, rodzynki, majonez i przyprawy. W tym momencie sałatka może wydawać się Wam mdła, ale teraz następuje kluczowy moment. Wkładamy ją do lodówki - najlepiej na całą noc, po to, aby smaki i przyprawy mogły się "przegryźć". Podawać na zimno.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz