czwartek, 16 lutego 2012

JABŁKA POD MAŚLANĄ KRUSZONKĄ



Nie wiem czy już wspominałam ale jestem prawdziwym miłośnikiem szarlotek! Moje kubki smakowe porównywały już ich wiele :) Ulubiona pochodzi z cukierni "Kryś" na rogu Puławskiej i Al. Lotników. Pamiętam ją jako tą, niesamowicie wypakowaną owocami. Dzisiaj też proponuję coś podobnego. Ogrom jabłek w minimalnej ilości ciasta! Moja ukochana proporcja :)


SKŁADNIKI:
250g mąki
125g zimnego masła
łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 szklanki cukru
1 żółtko
1 łyżka śmietany
2 kg jabłek
brązowy cukier
rodzynki
wanilia

Z mąki, masła, proszku, cukru, żółtka i śmietany, szybko zagnieść ciasto i włożyć do lodówki na około godzinę. W tym czasie obrać jabłka i pokroić na cienkie plasterki.
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Formę o wymiarach ok 20 x 30 natłuścić wyłożyć równomiernie 2/3 zagniecionego wcześniej ciasta. Podpiec przez około 15 minut, dopóki delikatnie się nie zrumieni. Warstwami układać jabłka, podsypywać delikatnie cukrem, wanilią i rodzynkami. Ja zrobiłam to na 3 tury. Dodatkowo pod jabłka możecie podsypać bułkę tartą. Wchłonie nadmiar soku. Na wierzch zetrzeć lub skruszyć palcami pozostałe ciasto. Piec przez około 60 minut. Po ok. 45 minutach przykryć folią, żeby się nie spiekło. Po ostygnięciu posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz