niedziela, 5 lutego 2012

BUCHTY DROŻDŻOWE



Wczoraj na zakupach w supermarkecie, przed oczami mieniły mi się ciasta drożdżowe. Odkąd zaczęłam sama piec nie kupuję sklepowych wytworów (no.. z kilkoma wyjątkami) i już wiedziałam, że niebawem stworzę coś prostego i drożdżowego. Dzisiaj odreagowuję stresy w kuchni, dlatego też buchty stały się jednym z punktów dzisiejszego wieczoru. Puchate i posypane cukrem pudrem... Czego chcieć więcej? Najlepsze posmarowane powidłami, dżemem, nutellą lub po prostu masłem :) Koniecznie na ciepło.. Nie da się tego opisać słowami. Uwierzcie.


SKŁADNIKI:
400g mąki
7g drożdży instant
230 ml ciepłego mleka
jajko
3 łyżki cukru
50g roztopionego masła
1/4 łyżeczki soli
2 łyżki roztopionego masła do posmarowania bułeczek
cukier puder do posypania

Mąkę przesiać i dodać drożdże. Ciepłe mleko roztrzepać z jajkiem i cukrem. W mące zrobić dołek, dodać sól i stopniowo dolewając mieszankę mleczną wyrabiać ciasto. Kiedy będzie już zwarte dodać roztopione masło. Wyrabiać dopóki ciasto nie będzie gładkie, zwarte i elastyczne. Nie powinno kleić się do ścianek miski. W razie czego podsypać mąką. Jeżeli macie mikser z hakami do ugniatania ciasta możecie sobie nim pomóc. Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić na ok. 1,5h do wyrośnięcia. Moje praktycznie wyszło z miski :)
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Okrągłą formę o średnicy 23 cm wysmarować olejem i wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto zagnieść jeszcze przez chwilę i formować około 50 gramowe kulki. Układać je ciasno przy sobie. Przykryć i odstawić do ponownego wyrośnięcia i podwojenia objętości. Posmarować roztopionym masłem i piec przez około 25 minut. Jeśli zauważacie, że zbytnio się rumieni, przykryjcie folią aluminiową. Posypać cukrem pudrem. Wg. mnie, najlepsze na pyszne śniadanko :)

Smacznego!

Podziękowania za inspirację dla Moje Wypieki

1 komentarz: