niedziela, 6 maja 2012

CZARNO-BIAŁY SERNIK Z NUTELLĄ, BITĄ ŚMIETANĄ I TRUSKAWKAMI



Zaczynamy sezon truskawkowy! Na początek wybrałam sernik. Powód? Poszłam do supermarketu i ser był na przecenie :) Dodatkowo wykorzystałam nadmiar czekoladowego kremu z poprzednich wypieków no i użyłam moich ukochanych owoców.. Niebo w gębie, a pracy wcale nie tak dużo jakby mogło się wydawać!


SKŁADNIKI:
200g kruchych czekoladowych ciasteczek
50 g miękkiego masła
łyżka kakao
łyżka Nutelli

500g twarogu potrójnie zmielonego
1 białko jajka
3/4 szklanki cukru
kopiasta łyżka Nutelli

300g świeżych truskawek
200g konfitury truskawkowej
250ml bardzo zimnej śmietanki 30%

Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Dno formy o średnicy 22cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasteczka pokruszyć i dokładnie zagnieść z masłem, kakao oraz Nutellą. Powstałą masą wyłożyć dno formy i wstawić do lodówki na około 30 minut.
Twaróg zmiksować z białkiem i cukrem, tak, aby powstała gładka masa. Odłożyć około 1/3 masy i dokładnie wymieszać z kremem czekoladowym i wyłożyć na schłodzony spód ciasteczkowy. Wyrównać. Na to wyłożyć białą część masy serowej i również wygładzić. Wstawić do pieca i natychmiast zmniejszyć temperaturę do 120 stopni. Piec 45 minut. Wyjąć i ostudzić.
Na ostudzoną sernikową bazę wyłożyć prawie całość przygotowanej konfitury oraz plasterki truskawek.
Śmietanę ubić na sztywno i pokryć warstwę owocową. Wierzch ozdobić wzorkami z konfitury i świeżymi owocami. Przed podaniem porządnie schłodzić i wyjąć z obręczy.

Smacznego! :)

PS: Podziękowania za inspirację dla Kwestii Smaku



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz