sobota, 26 listopada 2011

OREO MUFFINS


Nawet sobie nie wyobrażacie jaki miałam uśmiech kiedy po raz pierwszy zobaczyłam te muffinki! Uwielbiam oreo, dlatego od razu postanowiłam je zrobić. Dodałam do nich prawdziwą wanilię, co dodało do smaku niezwykły aromat. Jest tylko jeden problem.. Są tak cudowne, że żal zjeść chociaż jeden :)


SKŁADNIKI:
1 jajko
3/4 szklanki mleka
2/3 szklanki oleju
1,5 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
wanilia w proszku (
26 ciasteczek oreo
250 ml śmietanki kremówki 36%

Składniki mokre i suche wymieszać w oddzielnych miskach. Połączyć wsypując suche do mokrych. Dodać wanilię - do smaku. Pokruszyć 14 ciasteczek na niezbyt drobne kawałki i delikatnie wmieszać w ciasto.
Wlać w foremki do około 2/3 wysokości i piec 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Po ostudzeniu ubić śmietankę na sztywną pianę (śmietanka powinna być b. zimna!), przełożyć do rękawa cukierniczego i ozdabiać nakładając na nią dodatkowo po 1 ciasteczku na babeczkę.

Smacznego!

PS: wyszło mi więcej ciasta niż na 12 muffinek, więc polecam albo dokupić kilka oreo więcej i ozdobić, albo tak jak ja, wlać resztę ciasta do formy keksowej i upiec cieniutki oreo placek :)

Inspiracja: Czekoladowa Kraina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz