sobota, 26 listopada 2011

CURRY Z INDYKIEM, GRILLOWANYM BAKŁAŻANEM I KARDAMONEM


Czas na obiadową odsłonę w mojej kuchni. Uwielbiam eksperymenty z kuchnią zagraniczną. Tym razem zapraszam na wycieczkę do Indonezji, gdzie roznosi się zapach curry, imbiru i kardamonu. Te niecodzienne składniki dodadzą nowych barw w waszym menu.


SKŁADNIKI:
1/2 bakłażana
pierś z indyka
po 1/4 łyżeczki: czerwonej pasty curry, tartego świeżego imbiru, mielonego kardamonu, curry w proszku
1 łyżka oliwy
1/3 cebuli pokrojonej w drobną kostkę
garść świeżej bazylii
2/3 szklanki mleka kokosowego
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżka sosu rybnego (można pominąć)
ugotowany ryż basmati lub jaśminowy (ja poeksperymentowałam z ekologicznym czarnym ryżem)

Bakłażana pokroić na jedno-centymetrowe plasterki i zgrillować. Najlepiej ułożyć na nagrzanej grillowej patelni na nie za dużym ogniu i grillować z obydwu stron dopóki nie zmiękną (należy uważać, żeby nie przypalić). Następnie zawinąć w folię aluminiową i zostawić na patelni na najmniejszym ogniu.

W międzyczasie nastawić ryż. Indyka pokroić na małe kawałki  i wymieszać z pastą curry, imbirem, kardamonem, curry w proszku i 3 łyżkami mleka kokosowego. Odstawić (ja odstawiłam na około 30 minut).
Na patelni lub w woku, zeszklić cebulę na oliwie. Dodać kurczaka razem z marynatą i szybko obsmażyć. Dodać bakłażana, resztę mleka kokosowego i zagotować. Zmniejszyć ogień i gotować przez kilkanaście sekund. Na koniec dodać sos rybny i sos sojowy. Wymieszać z bazylią i podawać z ryżem.

Smacznego!

Inspiracja: Kwestia Smaku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz