sobota, 26 listopada 2011

CIASTECZKA Z MASŁEM ORZECHOWYM I NUTELLĄ


Miałam ochotę na ciasteczka, które nie wymagają wiele czasu, na coś smacznego, słodkiego i szybkiego w wykonaniu, oto one. Najwięcej czasu zajmuje pieczenie. Nie byłam do nich w 100% przekonana, ale gdy ich spróbowałam zmieniłam zdanie.. Przypominają krem "Snickers", który niestety już nie istnieje na rynku.. Niebo w gębie!


SKŁADNIKI:
100 g miękkiego masła orzechowego
100 g miękkiego masła
2/3 szklanki cukru
0,5 łyżeczki sody
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko (w temperaturze pokojowej)
0,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii
0,5 szklanki mąki pszennej
1 kopiasta szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżki nutelli

Obydwa masła zmiksować aż ładnie się połączą (około 2-3 minut). Zmiksować z cukrem, sodą, proszkiem do pieczenia, jajkiem i wanilią. Wsypać obydwie mąki i wymieszać. Moje ciasto wyszło bardzo gęste. Dodać nutellę i tylko trochę zamieszać/wgnieść, tak aby pozostały widoczne czekoladowe smugi.
Przygotować blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Formować kulki i rozgniatać je lekko widelcem na blaszce, zachowując odstępy między ciasteczkami. Piec w temperaturze 160 stopni na funkcji termoobieg przez 12-14 minut. Po wyjęciu z piekarnika odczekać chwilę i przełożyć ciasteczka na kratkę do studzenia, lub talerzyk.

Smacznego!

Inspiracja: Mała Cukierenka

1 komentarz:

  1. Ostatnio robiłam właśnie ciasteczka z masłem orzechowym, niebo w buzi :)

    OdpowiedzUsuń