sobota, 26 listopada 2011

CIASTO Z BAKALIAMI NA BUDYNIU


Jestem wierną fanką budyniu waniliowego, smaku dzieciństwa. Jakiś czas temu odnalazłam przepis, który na nim bazuje. Nie mogłam oprzeć się pokusie upieczenia go. Efekt? Powalający! Aromat roznoszący się w kuchni był nie do opisania. Najlepsze w tym cieście jest to, że można do niego dodać ulubione bakalie, nie ma tu żadnej reguły. 


SKŁADNIKI
1 szklanka mąki pszennej
3 opakowania budyniu waniliowego (bez cukru)
5 jajek
1 kostka miękkiego masła
1 szklanka cukru
300 g dowolnych bakalii (w moim przypadku mieszanka studencka)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
cukier puder do posypania

Jajka wbijamy do osobnego naczynia i skłócamy. Masło ucieramy na puszystą masę (około 3-4 minut). Cały czas ucierając dodajemy stopniowo jajka i cukier.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i budyniami. Stopniowo wsypywać do masy jajecznej. Dodać jeszcze 5 łyżek wody i wsypać obtoczone w mące, drobno posiekane bakalie (bardzo pracochłonny proces..), wymieszać.
Ciasto przekładamy do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą wąskiej blaszki lub keksówki i piec w temperaturze 170 stopni przez około 45 minut*. Gdy ciasto przestygnie można je posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

*W zależności od wielkości waszych szklanek, ilość ciasta może wyjść większa niż do formy keksowej. Ja użyłam okrągłej blaszki o średnicy 26 cm i czekałam do uzyskania efektu "suchego patyczka", co trwało około 70-80 minut.

Inspiracja: Mała Cukierenka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz