niedziela, 5 sierpnia 2012

KRUCHE CIASTO Z CYNAMONEM I ŚLIWKAMI


Kolejny nieodłączny element każdych wakacji.. ŚLIWKI! Nie wiem jak Wy ale ja za nimi przepadam w każdej postaci. Tym razem przedstawiam je wtopione w pyszne kruche ciasto. Wyjdzie na 100%, trzeba tylko trochę pozagniatać :) Najlepsze... jeszcze ciepłe!


SKŁADNIKI:
500g mąki pszennej
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
250g masła
1/2 szklanki cukru
2 żółtka
2 łyżki kwaśnej śmietany
1-1,2 kg śliwek

Dużą blaszkę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą.
Na stolnicę wysypać mąkę, cynamon, proszek do pieczenia oraz cukier. Posiekać razem z masłem. Do całości dodać żółtka, śmietanę i szybko zagnieść. Uformować kulę i schłodzić w zamrażarce.
W tym czasie umyć śliwki, wyjąć pestki, przepołowić i osuszyć. Piekarnik nagrzać do 150 stopni.
2/3 ciasta wylepić dno przygotowanej wcześniej blachy.Na surowe ciasto wyłożyć śliwki - przecięciem do góry. Na wierzch zetrzeć resztę ciasta. Zwiększyć temperaturę do 180 stopni i piec ciasto przez około 50 minut. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem!

Smacznego :)

PS: Podziękowania dla Kwestii Smaku

2 komentarze:

  1. Pyyyycha!! Dziś upiekłam, tylko z braku śliwek dałam pokrojone w plastry 4 jabłka. Wszyscy domownicy oderwać się nie mogli... wchodzi bez oporu :P Przepis rewelacyjny - nie dość, że szybki i prosty w przygotowaniu, to jeszcze ciacho wychodzi smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę! Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń