niedziela, 12 sierpnia 2012

CIASTO DROŻDŻOWE saute


Jak piec to na całego. W mojej magicznej szufladzie odnalazłam suche drożdże i pomyślałam: trzeba skorzystać! W ten sposób doszukałam się przepisu na prostą i klasyczną drożdżówkę bez żadnych owocowych lub inno-smakowych akcentów. Mnie najbardziej smakowała z dżemem, ale będzie też pasowała do czekolady, miodu etc. Nie jest zbyt słodka - idealna!

SKŁADNIKI:
500g mąki pszennej
1 lyżeczka suchych drożdży
szklanka mleka (ok 200ml) + 1/3 szklanki
3 żółtka
60g cukru
60g masła
cukier wanilinowy
szczypta soli

50g masła
100g mąki
50g cukru

Drożdże rozpuszczamy w 1/3 szklanki mleka i czekamy około 15 minut.
Do miski dajemy mąkę, żółtka, mleko, cukry, roztopione masło i sól. Miksujemy mikserem z hakami do wyrabiania ciasta i powoli dolewamy mieszankę z drożdżami. Wyrabiamy tak ciasto przez około 15 minut dopóki nie będzie gładko odchodzić od ręki i od ścianek miski. Odstawiamy w ciepłe miesjce na około 1,5h do wyrośnięcia.
Po tym czasie przekładamy do średniej wielkości prostokątnej formy, którą uprzednio nasmarowaliśmy tłuszczem lub wyłożyliśmy papierem. Szykujemy kruszonkę: składniki z dolnej listy wygniatamy między palcami tak, aby powstały kruche i słodkie kawałki ciasta. Posypujemy ciasto drożdżowe i wstawiamy do piekarnika na około 40 minut do temperatury 180 stopni.
Jjemy jeszcze ciepłą - taka najlepsza :)

Smacznego!

PS: Podziękowania dla WhitePlate


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz