poniedziałek, 11 czerwca 2012

INDYK W SOSIE POMIDOROWO-BAZYLIOWYM



Cytuję moją mamę: "Nigdy w życiu nie jadłam tak dobrego sosu". Czy można prosić o lepszy komentarz! Koniecznie musicie go zrobić. Absolutny fenomen. Ja wyjadałam później sam sos, indyk był tylko ozdobą. Do garów!!!! :) Dla zachęty powiem, że przygotowanie wszystkiego zajęło mi 10-15 minut.


SKŁADNIKI;
pierś z indyka pokrojona w dość małe plasterki (jak na zdjęciu)
250g pomidorków koktajlowych
duża garść świeżej bazylii
2 ząbki czosnku
100-150ml oliwy z oliwek
małe opakowanie smietany (12%)

Pomidorki kroimy na połówki. Robimy pesto bazyliowe. Czosnek obieramy i kroimy w kostkę. Mieszamy z listkami świeżej bazylii, zalewamy oliwą i miksujemy blenderem na jednolitą masę.
Indyka kładziemy na rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy i obsmażamy do lekkiego zrumienienia tak, aby mięso nie było surowe. Na patelnie dosypujemy pomidorki. Mieszamy i czekamy aż zmiękną i puszczą sok. Gdy to się już stanie dolewamy przygotowane wcześniej pesto i śmietanę i łączymy wszystkie składniki. Czekamy aż sos się zagotuje i podajemy z ulubionymi dodatkami. Mnie smakowało.. bez dodatków :)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz