piątek, 23 grudnia 2011

MINI-BABKI PIERNIKOWE


Jak wiadomo w powietrzu magia świąt, czyli też zapach piernika.. Tym razem przedstawiam wam babkę piernikową z czekoladowym ganache! U mnie akurat mini-babki upieczone w mojej już ulubionej formie do ciasta (wyprzedziłam babcie w Lidlu w wyścigu po brytfanki). Ciacho wychodzi cudowne - mięciutkie, delikatnie lepiące, słodkie i mocno aromatyczne. Jak dla mnie najlepsze przesmarowane dodatkowo powidłem śliwkowym, lecz to już według uznania :)

SKŁADNIKI:
2/3 szklanki cukru
pół szklanki mleka
pół szklanki miodu
125g masła
3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
1 szklanka zmielonych orzechów (u mnie laskowe)
1 szklanka mąki
1,5 łyżeczki sody
2 łyżki przyprawy korzennej do piernika
3 jajka (oddzielnie białka i żółtka)
śmietanka kremówka i gorzka czekolada (100 ml i 100g) - na polewę

Cukier, mleko, miód, masło i kawę umieścić w rondelku i zagotować, mieszając aż do rozpuszczenia składników. Po wystudzeniu dodać orzechy, mąkę, sodę, przyprawę korzenną i zmiksować wszystko. Oddzielnie dodawać po jednym żółtku miksując pomiędzy.
W oddzielnej misce ubić pianę z białek na sztywno i połączyć z poprzednią masą.
Ciasto wyłożyć do formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką i piec ok 50-60 min do suchego patyczka w temperaturze ok 170 stopni. (UWAGA! Jeśli użyjecie takich małych foremek jak moje, czas jest krótszy!). Przepis oryginalnie na formę o średnicy 22cm.

Czekoladę roztopić z kremówką i polać ciasto (ja daję zwykle więcej czekolady, co dodaje gęstości). Można posypać ulubionymi bakaliami, bądź też nie, w zależności od upodobań.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz