sobota, 10 grudnia 2011

CRUNCHY PEANUT BUTTER COOKIES


Nie będę ukrywać - po prostu w domu został mi jakiś nadmiar masła orzechowego :) Dlatego też postanowiłam poszukać jakiegoś szybkiego, prostego i klasycznego przepisu. Nie mogłam lepiej trafić! Cieniutkie, lekkie i nie za słodkie ciasteczka są jak marzenie. Kruche na zewnątrz i delikatnie ciągnące w środku.. Nieliczni szczęśliwcy załapują się na "jeszcze ciepłe", a uwierzcie mi że wtedy odpłyniecie!


SKŁADNIKI:
pół szklanki białego cukru
pół szklanki jasnego, brązowego cukru
pół łyżeczki soli
115g masła
115h masła orzechowego
1 jajko
pół łyżeczki ekstraktu z wanilii (lub też wanilii w proszku)
1 szklanka mąki
pół łyżeczki sody oczyszczonej

Zmiksować obydwa cukry, sól oraz masło aż do powstania mikstury o kremowej konsystencji. Wbić jajko, dodać wanilię i ponownie zmiksować. Dodać mąkę wymieszaną z sodą i czynność powtórzyć.
Z masy formować małe kulki (mniejsze niż orzech laskowy) i układać w sporych odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Delikatnie spłaszczyć widelcem nadając wzorek "w kratkę".
Piec 5-6 min w temperaturze 200 stopni. Odczekać chwilę przed ściągnięciem z blachy (ciacha muszą stwardnieć) i przełożyć na kratkę do ostygnięcia.
Mnie wyszło około około 80 ciasteczek! Ale robiłam malutkie :)

Smacznego!

Inspiracja: Moje Wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz