czwartek, 29 grudnia 2011

AMERYKAŃSKIE PANCAKES


Marzyły mi się od zawsze - puszyste, małe, okrągłe placki  podawane w niedzielny poranek z czekoladą bądź innymi dodatkami i szklanką soku pomarańczowego. Typowy obrazek amerykańskiego filmu o idylli szczęśliwej i zakochanej w sobie rodzinki :) Rodzinnego obrazka nie odtworzyłam, ale nakarmiłam przyjaciółkę naleśnikami! Wymarzone śniadanie! 

SKŁADNIKI: 
1 i 1/4 szklanki mąki
1 jajko
1 i 1/4 szklanki maślanki
1/4 szklanki cukru pudru
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1/4 szklanki oliwy (dałam olej)
szczypta soli
 * uwielbiam waniliowy posmak, więc dodałam szczyptę prawdziwej wanilii.

Zmiksować wszystkie składniki na gładką masę, która konsystencją będzie przypominać gęstą śmietanę. Rozgrzać patelnię na średnim ogniu i smażyć placki z obydwu stron (już bez tłuszczu). Podawać z syropem klonowym, cukrem, czekoladą, dżemem - na co tylko macie ochotę :) 

Smacznego!

PS: Ja miałam chrapkę na cukier z cynamonem.. mmm...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz