czwartek, 19 kwietnia 2012

KAKAOWY PIERNIK Z POWIDŁAMI


Kwiecień jest dla mnie naprawdę ciężkim miesiącem. Możecie to zresztą zauważyć po ilości wpisów. Znalazłam jednak chwilkę czasu . Wiem, że to może mało wiosenny przepis, ale moja chcica na pierniki nie zna ostatnio granic. Dlatego też wypróbowałam nowy przepis. Zachwycający! Prostota wykonania i cudowny aromat :) Po raz pierwszy dodawałam konfiturę do surowego ciasta i stwierdzam, że dało pyszny efekt! Do wypróbowania dla każdego.


SKŁADNIKI:
180 g mąki
kopiasta łyżka kakao
180g cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
łyżeczka cynamonu
łyżeczka mielonego imbiru
2 łyżki przyprawy do piernika
200g masła
4 łyżki golden syrup
4 jajka
200g + 200g powideł śliwkowych
100g czekolady (u mnie zmiksowana gorzka i mleczna)

Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Keksówkę wysmarować masłem i wysypać bułką.
Do miski przesiać mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę, cynamon, imbir i przyprawę do piernika. Masło zmiksować z syropem a następnie dobrze utrzeć z cukrem. Następnie, na zmianę, dodawać jajko i wymieszane sypkie składniki. Miksować krótko - tylko do połączenia! Delikatnie wmieszać 200g powideł do powstałej masy. Przelać do keksówki i piec około 45 minut. Po wyjęciu ciasto ostudzić i przekroić na pół. delikatnie wydrążyć płytki, szeroki pasek wzdłuż ciasta i wypełnić go resztą powideł. Przykryć drugą połówką.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i polać wierzch ciasta.

Smacznego! :)

PS: Podziękowania dla Chocoholiczki!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz